“Misogynist” mailar doktorand tillika medlem i FI

Den senaste tiden har det debatterats om sexuella övergrepp på olika platser i Sverige och i Europa. I Sverige har det förekommit i bl. a. Stockholm, Karlstad, och Kalmar. Det mest omtalade var att Dagens Nyheter mörkade sexuella trakasserier som skett under ungdomsfestivalen “We are Stockholm” och att alla eller åtminstone en klar majoritet av de som omhändertagits för dessa brott varit s.k. ensamkommande flyktingbarn från Afghanistan och Syrien. En normalt tänkande individ drar slutsatsen att anledningen DN med sin mångkulturella agenda ville mörka var på grund av att förövarna var invandrare.

Vissa feminister drar en helt annan slutsats. Gudrun Schyman och Linnéa Bruno skriver en debattartikel i Metro som kan läsas här.

http://www.metro.se/metro-debatt/stangda-granser-ar-inte-ratt-svar-pa-sexuella-trakasserier/EVHpah!68Z4qgTXGKs/

Man skriver bl a “Enligt en aktuell studie med 42 000 kvinnor i EU uppger 55 procent sig utsatta för sexuella trakasserier efter sin 15-årsdag. Sverige toppar statistiken med hela 81 procent. … En annan tolkning som vissa forskare föreslår är att trakasserierna och våldet mot kvinnor faktiskt är högre här än i många andra länder.”

Varför är trakasserierna högre i Sverige? Är de högre, eller är bara anmälningsbenägenheten större?

“Nationalism och stängda gränser är inte svaret.” Vilket måste betyda att händelserna i Köln, Stockholm, Hamburg, Kalmar etc inte är nya fenomen i vårt land. Varför då mörka om det alltid varit så här i Sverige? Då borde det väl vara enkelt att hitta liknande händelser bakåt i tiden som man kan jämföra med. Eller kan det vara det onda patriarkatet som konspirerar över de etniska gränserna?

Linnéa Bruno blev intervjuad i en annan tidning, Vice som kan läsas här:

http://www.vice.com/en_uk/read/we-asked-a-bunch-of-swedes-wtf-is-going-on-in-sweden-345

Där drar hon slutsatsen att våldtäktsleken Taharrush inte är ett nytt fenomen i Sverige utan förklaringen till händelserna i Stockholm kunde finnas i att svenska män har en stark våldtäkts- och alkoholkultur.

“We have a strong alcohol and rape culture in Sweden,”

Jag tyckte det var ett ganska anmärkningsvärt uttalande så jag skrev ett mail till henne och ställde några frågor. När ni läser följande konversation så betänk att Linnéa Bruno är den med den höga positionen i samhället. Linnéa Bruno är sociologen, forskaren, doktoranden som ska analysera fakta och dra de relevanta slutsatserna och som inte ska ha några skygglappar. Hon har en hög position med en styrelseplats i ett politiskt parti.

Go… (Först spelar jag naiv)

Hej,

Jag sitter här och diskuterar händelserna i Stockholm under festivalen där sexuella trakasserier förekom med en kompis och DN inte skrev om dessa händelser. Min kompis hävdar att “DN mörkade” för att de gripna i Stockholm var ensamkommande flyktingbarn. Jag ser att du konstaterar att anledningen till det som skedde i Stockholm var att “Sweden has a strong rape and alcohol culture” så jag undrar om du kan ge några exempel på händelser likt de i Stockholm som inträffat tidigare och som jag kan överbevisa min kompis om (jag kom inte på några själv) och som bevisar att det är den svenska våldtäktskulturen som ligger bakom?

 

Med Vänlig Hälsning

 

Thomas

———————————————————————

Hej,
Det har alltid varit mörkläggning och nedtystande av övergrepp, det är inget unikt. Se nedan, vanligaste namnen i våldtäksmål. (sic) Det sker hundra om dagen enligt BRÅ. Alla jag känner har utsatts, många vid upprepade tillfällen. Främst av vita män. Senast i morse blev jag dödshotad av en viss Kjell Karlsson och jag kan inte räkna hur många gånger män ovälkommet nypt, slitit och dragit i min kropp. Min kompis blev t ex gruppvåldtagen på Hultsfredsfestivalen som femtonåring. Det finns grader i helvetet. Sverige är inte Saudiarabien. Vissa former av våld är nya i Sverige, som könsstympning. Våldtäkt och sexuella trakasserier är det inte. Näthat mot kvinnor gissar jag är svenska mäns allra vanligaste fritidssysselsättning. Det betyder inte att det inte går att förändra – alla kan hjälpas åt. Istället för att vara så besatt av att skylla på de andra männen och visa sin egen överlägsenhet som svensk man går det att välja mer effektiva och adekvata sätt att motverka våldet. Lyssna på de som utsätts och fråga dig själv – hur kan jag bidra till ett bättre samhälle? Vänlig hälsning,
Linnéa Bruno

IMG_0071

———————————————————————-

(Sedan ställer jag några relevanta frågor och hänvisar till BRÅ)

———————————————————————

Angående din vän som blev gruppvåldtagen på Hultsfredsfestivalen. Vilket år var detta? Gjorde hon någon anmälan? Fick de fast förövarna? Var det etniska svenskar eller invandrare?
Har du inte något annat exempel? Det blir lite tunt att bara säga i en argumentation att någon okänd person blev gruppvåldtagen på Hultsfred något okänt år av okända förövare som argument för att händelserna på Festivalen i Stockholm inte var ett delvis nytt fenomen och att det mörkades för att de gripna var ensamkommande flyktingbarn.

Jag tror inte att någon förnekar att svenska män våldtar. Vad som är intressant är detta gruppbeteende och överrepresentationen i våldtäkt för vissa invandrargrupper som bl a rapporten BRÅ gav ut 1996 visade. Sedan i rapporten 2005 hade man valt att inte särredovisa detta för att som man skriver “att en så detaljerad analys inte är meningsfull.”, vilket får de misstänksamma att tro att BRÅ vill dölja något. Vad tror du anledningen var till att BRÅ inte redovisade dessa detaljerade slutsatser

Med Vänlig Hälsning

 

Thomas
En sak till. Du skickade mig en bild på de vanligaste namnen på våldtäktsmän. Det var intressant att läsa men på vilket sätt blir detta ett bevis när man betänker att ca 85 % av befolkningen är etniska svenskar? Vore det inte då ganska märkligt om de vanligaste namnen i våldtäktsmål var utländska? Det finns t ex ca 60000 iranier här. Vore det inte då konstigt om ett av de vanligaste namnen i ett våldtäktsmål var Reza?

Med Vänlig Hälsning

Thomas

———————————————————————

Ah, du är alltså ännu en man som inte klarar av att interagera utan att trakassera. Vad jobbigt för dig, men jag har faktiskt inte tid. Du trakasserar mig med dina idiotier – när jag är vänlig och tar mig tid att svara. Varför ska jag berätta ingående om alla övergrepp jag och andra upplevt av SVENSKA MÄN. Är du pervo? Jag blockar dig nu och kommer polisanmäla om du kontaktar mig igen. Våldtäktskulturen är global och massiv. Jag har berättat att jag så sent som idag blev dödshotad för att jag arbetar med dessa frågor – då har du mage att stämma in i sexisternas hets och misstänkliggöra och ifrågasätta, istället för att visa vanligt hyfs. Skäms!

Linnéa

———————————————————————–

Några reflektioner:

  • Svenska mäns vanligaste sysselsättning är näthat mot svenska kvinnor enligt Linnéa Bruno.
  • Alla Linnéa Bruno känner har blivit våldtagna? sexuellt trakasserade? och då främst av vita män.
  • När Linnéa Bruno hänvisar till BRÅ är det fakta, när jag hänvisar till BRÅ är det idiotiska trakasserier.
  •  Hon skriver “Varför ska jag berätta ingående om alla övergrepp jag och andra upplevt av SVENSKA MÄN. Är du pervo?”   Om någon kan tala om var jag ber om ingående redogörelser för alla  övergrepp hennes kvinnliga bekanta blivit utsatta för i konversationen ovan var vänlig maila mig. Man är tydligen pervers om man vill ha fakta att stå på.
  • “Forskaren” kommer att polisanmäla mig om jag har mage att ställa några som helst ytterligare frågor om hennes uttalanden! Tänk vad bra att vara forskare idag. Bara hota med polis om någon ifrågasätter dina slutsatser.
  •  Jag “har mage” att “misstänkliggöra och ifrågasätta” och bör skämmas för detta.  Det gör jag inte, jag ställer frågor och hon tycker att jag ska skämmas. Man ska alltså skämmas för att man ställer frågor. När jag läste på Högskola och Universitet fick man förklara sina slutsatser för en opponent. Har man slopat systemet med opponenter för de ultimata sanningarna Sociologi och Genusteori?

————————————————————

Tillägg: Mellan 1995 och 2006 femdubblades antalet anmälda gruppvåldtäkter från 116 i mitten av 1990-talet till 553 fall år 2006. På 1990-talet var andelen invandrare som var misstänkta för gruppvåldtäkt 56.5 %.Befolkningsandelen var vid detta tillfälle ca 10 %. Man har inte haft lust att föra statistik efter 2006. Varför gör man inte detta? Fakta är inte onda eller goda.

Enligt Brottsförebyggande rådet, Brå, beror ökningen på ökad alkoholkonsumtion i Sverige och ökad anmälningsbenägenhet. Ökningen av antalet gruppvåldtäkter beror inte enligt BRÅ på en ökad invandring av invandrargrupper med tveksam kvinnosyn.

 

 

 

 

 

 

 

Standard

Leave a comment